154
REGISTRES DU BUREAU
[i5io]
1510.
CCXLIX.
- Venue du Roy à Paris après son retour de sa guerre contre les Veniciens.
PrOPOSICIONS FAICTES AU RoY À SON RETOUR DE DELÀ DES MONTS.
16 et 17 mars i
51 o. (Fol. 2o4 v°.)
led. Prevost de Paris et Eschevins furent ensemble a esté pour ce que led. Prevost de Paris a ced. jour affermé en la Court de Parlement, en la presence desd. Eschevins, avoir eu charge expresse du Roy de luy mesner lesd, archers et arbalestriers de la Ville; et soubz ceste aflirmacion a esté tolleré par la Court, pour ceste fois et sans prejudice, qu'ilz iroient en la compaignie dud. Prevost.
Et le lendemain, environ douze heures, furent mess™ de la Court faire une proposicion devant le Roy en sa salle de Parlement, et la fit mons' lepre-mier president Duprat; ct après luy en feirent faire une autre, ou nom de la Ville, mess" les Prevost des Marchans et Eschevins, par la bouche de Bricot, pe-nancier de Monsieur de Paris; et après celle de la Ville, en feirent faire une autre mess" les Recteurs et gens de l'Université: le tout à la gloire de la vic­toire que led. Sr avoit eue contre lesd. Veniciens, et de Ja bonne police de justice qui regne soubz luy en ce Royaulme, et de ses bonnes meurs et vertus.
Oud. an mil vc neuf, le samedi xvi" jour de Mars, entre une et deux heures après mydi, le Roy nostre S", lequel depuis ung an en ça a eu victoire contre les Veniciens où il estoit allé en personne'1', est venu veoir et visiter sa bonne ville de Paris, bourgois et habitans en icelle. Et y est entré par la porte Saint Jaques, acompaigné de trés reverend Pere en Dieu monseigneur le cardinal d'Amboise légat en France, de monseigneur le duc de Valois, des ducs d'Alen­çon, de Bourbon, de Lorraine, de Nemoux, et de plusieurs autres princes et seigneurs tant de son sang que autres. Et n'y a point eu de forme d'entrée, car led. Sr avoit par avant escript à la Ville qu'il vouloit que la gloire de sad. victoire fut rendue à Dieu et non à luy. Toutesfois monsr le Prevost de Paris, et messrs les Eschevins dela Ville, le Prevost des Marchans absent, accompaignez de plusieurs notables bourgois et marchans, et des sergens de la Douzaine et de la Ville, aussi des gens du Guet, etdes archers et ar­balestriers de lad. Ville, allerent ensemble au devant dud Sr luy faire la reverence; et la cause pourquoy
CCL. ----- DOURLE DE L'ARREST DE LA CoURT DONNE TOUCHANT L'ENTERINEMENT
DES LETTRES DES AYDES OCTROYEZ PAR LE RoY POUR l'eDIFFICE DU PONT ET MAISONS D'ICELUY,
ET CE POUR UNG AN SANS Y PLUS RETOURNER. 27 avril i5io. (Fol. 2o5 r°.)
Extraict des Registres de Parlement.
" Sur la requeste baillée à la Court par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, par laquelle ils requeroient la verificacion des lettres à eulx octroyées par le Roy le xii0 jour de Mars l'an mil v° huit, pour lever l'ayde contenue en icelle pour la réparacion et parachèvement du pont Nostre Dame(2), et ce pour les deux années restans à lever dudict octroy.
k Veu par la Court lesd, requeste et lettres d'oclroy avec l'arrest donné le xiii0 jour de Decembre oud. an mil vc huit, sur la verificacion desd, lettres faicte pour ung an expiré le premier jour.de Fevrier dernier passe (2) ;
k Oy le rapport de certain commissaire es mains duquel les comptes tant dud. ayde que du domaine de lad. Ville ont esté mis par ordonnance de lad. Court; et tout consideré :
«La Court a ordonné et ordonne que, pour les
(1) Voir les deux articles précédents.
(s> Ces lettres n'ont point été transcrites au Registre.
•<•<-